Sajnos előfordul, hogy egy fog vagy egy foggyökér olyan góccá válik, melyen már a fogmegtartó kezelés nem kivitelezhető. Ilyen esetekben az eltávolítás a javasolt, melyhez sebészeti beavatkozás szükséges.

Fogak műtéti eltávolítása – a fájdalom mentes eljárás

Fogak műtéti eltávolítása során elsősorban helyi érzéstelenítést alkalmazunk, de szükség esetén altatásban is elvégezzük a beavatkozást. Természetesen a műtét követően tapasztalhatunk fájdalmat és érzékenységet, de a beavatkozás alatt a páciens semmit nem érez.

Hogyan történik a fogak műtéti eltávolítása?

Az érzéstelenítést vagy az altatást követően elsőként az erre alkalmas speciális eszközeinkkel szabaddá tesszük a foggyökeret vagy a fogat, majd a méretétől és elhelyezkedésétől függően egy vagy több darabban eltávolítjuk azt. Az eltávolítás végeztél szükség szerint varrattal rögzítjük a sebszéleket.

Milyen esetekben szükséges a fogak műtéti eltávolítása?

• Íny alatt elhelyezkedő,
  • vagy csonttal befedett fog/foggyökér esetében,
  • vagy ha anatómiai tényezők nehezítik a hozzáférést.

Amit még a fogak műtéti eltávolításáról tudni érdemes:

A műtétet követően nyelési- és szájnyitási korlátozottság, valamint arcduzzanat léphet fel, valamint a páciens tapasztalhat még fájdalmat és hőemelkedést is. A panaszok azonban pár nap alatt teljesen elmúlnak. Egy héttel a fogműtétet követően pedig a sebgyógyulás befejeződik és az esetleges varratok is kiszedhetőek.

Fogak műtéti eltávolítása Miskolcon

Rendelőnk a kisebb és nagyobb fogműtétekhez is professzionálisan felszerelt, valamint saját fogászati röntgen készülékekkel rendelkezünk, hogy a beavatkozást a lehető leghamarabb és a legprecízebben végezhessük el, pácienseink örömére.

Fáj a foga? Kérjen időpontot még ma miskolci fogorvosi rendelőnkbe!